Conférence à l’école nationale vétérinaire d’Alfort

“The ovine Autoimmune/autoinflammatory syndrome induced by adjuvants (ASIA syndrome):from Al-containing vaccines to neurological disorders in commercial sheep”

By Dr Lluís Luján, Department of Animal Pathology, University of Zaragoza, Spain

Lluís Luján and his team worked for several years on the ASIA syndrome in commercial sheep, at the University of Zaragoza. From the first observations in farms to the results obtained under experimental conditions, Lluís will present a fascinating story, that of the study on a sheep model of the effects of aluminum salts used as adjuvants in some vaccines.

Invited by Guillemette Crépeaux, IMRB team 10 (BNMS)

Contact: guillemette.crepeaux@vet-alfort.fr

Lieu:

Jeudi 10 octobre 2019 – 13h30

Ecole nationale vétérinaire d’Alfort

Amphi Bourgelat 001

7 avenue du général de Gaulle 94 700 Maisons-Alfort)